happy for IKA

ada satu hari tu, aku main2 gurau ngan ika n text her msg

“uik geng bila nie mo berisi nie”

ika sudah pun  kahwin last dec…even d tawau aku tetap mo datang, she is beshfren…aku rasa ika adalah antara manusia dlm planet nie yg blum pernah guriskan hati aku…

kami tak pernah gaduh, tidak pernah jugak keluarkan kata2 yg bleh kecikkan hati sesama kami… budak ne baik sgt..tapi pandai tak betul jugak kadang2 hahha… aku masih ingat persahabatan tym diploma, semua mcm semalam… mungkin sebab dia ni lurus sgt, jadi make her turn 2 b very good person…aku rasa kawan2 kitaorg yg len pun will agree on this…

lepas diloma dia pilih utk keja, jad kami terpisah sudah, tapi dengan dia nie tak terasa jauh, sebab slalu keep in touch, msg, call, gosip2, …but i do miss her selalu

i remember dia nie paling byk list BF, list jatuh cinta, list merana dan sebagainya….yg gila2 dia jugak….

tapi akhirnya dia jugak yg antara kawan yg kawen dulu…which suprisekan semua org..perkenalan dia ndan husband dia skrg singkat jer rasanya… bila dia couple ngan Hakin(husband dia) dia MMS aku…”inilah dia,Hakim”she said. well mmg terkejut awal2 coz selalu ika nie taste dia tak mcm Hakim nie…before nie semua pun mcm budak2, kaki main2, muka comel2…but bila dia MMS gambar dia ngan Hakim tu, i feel she really growing up… aku pun bagi tengok gambar tu ngan seorg kwn Ikin..sejurus lepas Ikin tgk gambar tu.. Ikin cakap “Kawen nie Ika sama lelaki nie”…..tak sangka masin mulut Ikin… : )

aku happy dgn Ika, akhirnya dia jumpa org yg Tepat dalam Hidup dia…

tym majlis kawen ika, aku ingat mo control sebak, my behfren kawen dpn mata…rasa mcm ilang sorg kawan…tapi bila tgk dia tym angkat nikah tu, syadu hati…akhirnya satu fasa hidup baru utk dia…mmg sedih…banjir mata nie tym tu…paling touch, lepas ika nikah, dia salam dan peluk aku n dia bisik d telinga aku..

“lepas nie giliran ko geng..”  bisik ika pada aku..sedih aku tym tu…i wish yg someday aku pun will find org yg tepat utk aku..

berbalik ceta awal tadi, aku main2 gurau ngan ika, text her msg, bila dia nak buat anka nie…heheh. dulu d kalangan kwn2 kami, ika di ketahui sebagai org yg paling tak suka budak2 kecil nie… dia benci budak2…hahha entahlah knapa…

“ika bila nie mau berisi” aku tanya

“eeee nantilah, sibuk aku keja, byk keja aku d Kastam nie, aku handle kawad, ada tarian, ada silat….”  ika jawab. dia mmg begini dr dulu, suka buat benda2 yg mcm nie, suka took part dl suma hal…

Terus yg paling besh a week after that….Ika msg aku lagi…

“indah, aku pregnant 3 week” Ika msg.

aku terkejut…hahahah baru jer buat gurau ngan dia bout’ that…. kami msg n then call2…aku happy 2 hera that, dia pulak konon mcm mau tau mau jer, tapi aku tau dl hati dia sgt gembira, mana sorg ibu tak gembira dgn anak dlm kandungan…em…aku ternangis jugak tym ika bg tau tu, ika ketawa bilang aku mmg cengeng dr dulu…hahah mmg aku senang nangis bab2 menyentuh hati nie…

apapun aku happy dengan kabar nie…n i wish ika the besh..semoga kandungan dia selamat di lahirkan…aku tak sabar mau tgk baby ika…mesti cute….

anak tu anugerah terindah bagi sorg manusia…begitu besar kuasa Tuhan, dan kita patut menyukurinya…alhamdulillah

~ by n~Da on March 24, 2009.

Leave a Reply

 
